nowoczesny

Za dużo flagowych smartfonów od jednego producenta

Każdy większy producent smartfonów chce mieć swojego flagowego przedstawiciela z górnej półki ceny i wydajności. Ma to związek zarówno z rosnącym popytem na tak potężne urządzenia mobilne, jak i swojego rodzaju potwierdzeniem statusu marki. Nie istnieje już wielka trójka, piątka czy inna cyfra opisująca grupę liczących się w branży producentów smartfonów. Konsumenci sięgają chętnie po produkty rodzimych marek, chińskie telefony o niezłej specyfikacji i premierowe egzemplarze. Nie zmienia to faktu, iż flagowce przestały być jednostką prezentującą wszystko, co najlepsze, a masowym wyrobem tworzonym w celu prześcigania się z konkurentami. Apple i Samsung to jedyne duże marki, które trzymają się założenia „flagowego reprezentanta firmy”.

smartfony

Najlepsza nakładka na Androida w dziewiątej wersji

Nokia powracająca po latach do boju o klienta zrezygnowała z wszelkich objawów ułatwiania życia użytkownikom autorskimi nakładkami. Za czasów Symbiana, którego Nokia długo broniła i udoskonalała, niejednokrotnie dostawaliśmy niezłe nakładki systemowe. Natomiast najnowsze smartfony od Finów dostają gołego Androida. Teraźniejszym wzorem do naśladowania jest Xiaomi, które autorskim MIUI udowadnia, że system powinien mieć dodatkowy soft przyjazny użytkownikowi. MIUI w smartfonach Xiaomi Sukces nakładki MIUI wziął się z jej bezproblemowego działania nawet na urządzeniach z półki budżetowej. Czytelny i estetyczny interfejs nie obciąża systemu i jest łatwo modyfikowalny dzięki motywom, które dostosowują wygląd teł, okienek, czcionek oraz ikon. Jego popularność sięga już 170 milionów użytkowników, z czego nie wszyscy pracują na urządzeniach chińskiego Xiaomi.

procesor

Na kawę z nowymi procesorami Intela

Nie wiem, kiedy minął ten rok od premiery procesorów Kaby Lake. Dokładnie w sierpniu rok temu Intel wydał nową rodzinę procesorów, która nie zaskoczyła wydajnością, ani ilością rdzeni. Głośno omawiana premiera procesorów z rodziny Coffee Lake ma być światłem przebijającym się przez zachmurzone niebo, świeżym powiewem wiatru w upalny dzień i rywalem dla świetnie rokujących procesorów AMD Ryzen. Sam planowałem budowę nowego PC na podstawie Ryzen 5 1600, ale przecieki na temat Coffee Lake mogą mnie od tego odwieźć. Konkurencja jest dobra dla konsumenta Gdyby nie AMD do roku 2019 Intel mógłby odgrzewać kotlety swojej 14nm architektury i bazować na czterech i dwóch rdzeniach w większości procesorów. Konkurencja i zmiany na rynku konsumenckim dla

volvo

Samochody Volvo już niedługo poprowadzą się same

Wizja samochodów osobowych, w których kierowca może w każdej chwili zrobić sobie przerwę od prowadzenia, ma pierwszy konkretny termin realizacji. Według Volvo jest to rok 2021. Natomiast konkurencyjna marka Tesla oferująca mocno odrealnione cenowo auta elektryczne, dostępne w Polsce w ilości kilku sztuk na milion obywateli, już w zeszłym roku stworzyła coś na wzór inteligentnego auta. Kto pierwszy zaleje świat samochodami autonomicznymi? Inteligentne systemy a autonomiczny pojazd osobowy Broszury nowych osobówek pękają od dziesiątek rozwiniętych skrótów systemów ostrzegania kierowcy, bezpieczeństwa oraz rozpoznawania znaków drogowych i parkowania. Samochody osobowe to coraz inteligentniejsze bestie. Mnogość elektroniki w aucie nie odbiera jeszcze przyjemności

zwierzęta

AGD dla posiadaczy psów i kotów

Nieliczni właściciele czworonogów walczą z sierścią pozostawianą przez swoich pupili, która zalega na wszelkich bawełnianych powierzchniach mieszkania. Najwięcej znajdziemy jej w dywanie, skarpetkach oraz na fotelach i kanapie. Jeżeli pozwalamy kotu wchodzić na łóżko i kłaść się na naszych ubraniach to możemy być pewni, że także tam nie zabraknie sierści. Producenci pralek, odkurzaczy i innych urządzeń AGD do czyszczenia starają się umożliwić nam usuwanie jej z tych miejsc. Coraz skuteczniejsza elektronika dla domu to droga inwestycja, ale może faktycznie warto ją kupić? Ubrania w końcu bez sierści Nie sprawdzałem, jak nazwano funkcję usuwania sierści w języku angielskim, ale polskie pralki

procesor

Nowy procesor Intela do zdań profesjonalnych

Odpowiedź niebieskich na tanie wielowątkowe procesory z serii Ryzen padła szybko i niespodziewanie. Aczkolwiek niedopowiedzeniem byłoby uznanie ich za bliskich rywali nowych CPU produkcji AMD. Ceny tytułowych jednostek obliczeniowych będą, delikatnie mówiąc profesjonalnie naciągane. Najpotężniejszy intel i9-7900X jest tak samo opłacalny dla typowego użytkownika komputera, co samochód sportowy na wsi. Komputery profesjonalnych użytkowników, którzy renderują materiały wideo oraz tworzą skomplikowane grafiki, staną się znacznie potężniejsze. Tanie 8-rdzeni czy drogie 10-rdzeni? Najtańsze 8-rdzeni na rynku komponentów komputerowych dostępnych dla każdego posiadacza PC-ta dostępne jest dzięki nowej generacji Ryzen 7. Potężny Ryzen 1800x, którego można podkręcać do ponad 4,1 GHz (stabilnie), utrzymuje wysoką kulturę pracy oraz oferuje wydajność, za którą konkurencja każe sobie

ford

Ford Edge to SUV w amerykańskim stylu

Każdy nowy gracz na rynku samochodów SUV w Europie będzie miał coraz większe kłopoty z wypromowaniem swojego modelu. Po tym, jak nasi sąsiedzi z południa zaczęli sprzedaż taniego SUV-a dla ludu, klient stał się wybredny i ani myśli dopłacić 20-30 tysięcy za auto z tego segmentu. Pionier motoryzacji ze Stanów Zjednoczonych (Ford), w zeszłym roku wydał auto klasy SUV, które może poszczycić się niskim spalaniem oraz klasycznym designem. Czy klienci w Europie przekonają się do droższego, ale solidniejszego auta z USA? TREND do bycia bliskim europejskiemu kierowcy Za wielką wodą cena za baryłkę ropy jest znacznie niższa niż na starym

Czy Samsung Galaxy S8 jest smartfonem, na który czekaliśmy?

Niemal od samego początku powstania generacji smartfonów klasy premium lub tak zwanych modeli flagowych, wszelkie innowacje technologiczne dotyczyły najdroższych modeli telefonów komórkowych. Trendy wielkości ekranu, rozdzielczości aparatu oraz mocy procesora dyktowały smartfony z najwyższej półki, które producenci zabierali na targi elektroniki, reklamując je jako swój topowy produkt. Dla firmy Samsung był to model Galaxy z literką „S” w nazwie. Tegoroczna odsłona tego modelu nie spotkała się z ciepłym przyjęciem – dlaczego? Całe zło z powodu ekranu? Pracownicy Samsunga wykonali ogromny krok w kierunku zmiany designu urządzeń mobilnych z wyświetlaczem. Nowy flagowiec Galaxy S8 i S8+ otrzymały ekran zajmujący 90% powierzchni przedniego panelu, dodatkowo zawinięty po bokach. W modelu S7 edge ramki ekranu były

okładka

Netflix w telewizorze 4K – nowa technologia i retro seriale

Kino nie powinno obawiać się telewizorów 4K ani tanich systemów dźwięku przestrzennego, które mogą zrobić z naszego salonu coś na wzór prywatnego Cinema city. Chodzenie do kina niezmiennie jest sposobem na spędzenie czasu z przyjaciółmi, dziewczyną oraz możliwością taniego oglądania filmu w trójwymiarze. W epoce Netflixa zacierają się tylko granice w dostępności treści, które dotychczas, jako pierwsze pojawiały się w salach kinowych, a dopiero później w internecie. Żyjemy w czasach, które promują bycie kinomanem a jeszcze lepiej fanem seriali, które coraz częściej stylizowane są na produkcje z lat 90. Szczególnie widoczna moda na retro promowana jest przez stacje HBO, BBC,

galaxy s8

Wielka wojna flagowych smartfonów z Korei

Zarówno Samsung, jak i LG to marki stworzone w Południowej Korei. Te dwie potężne firmy rywalizują ze sobą na skalę międzynarodową, zwłaszcza w dziale elektroniki mobilnej. W tym roku do sklepów trafią kolejno szósta oraz ósma generacja flagowych smartfonów produkowanych przez obie firmy. Który lepiej wyjdzie z tej batalii i zaoferuje nowe doznania wizualne oraz najwyższą wydajność w benchmarkach? Zaczynamy od LG G6, bo dużo o nim wiemy Targi MWC obywające się w Barcelonie zdradziły nam niemal wszystko, co chcieliśmy wiedzieć odnośnie do pierwszego opisywanego dzisiaj flagowca. LG pokazało model G6, bez żadnych obaw, robiąc wokół niego dużo szumu. Zrezygnowano z dodatków zwanych modułami, które były

Samochody Volvo już niedługo poprowadzą się same

Wizja samochodów osobowych, w których kierowca może w każdej chwili zrobić sobie przerwę od prowadzenia, ma pierwszy konkretny termin realizacji. Według Volvo jest to rok 2021. Natomiast konkurencyjna marka Tesla oferująca mocno odrealnione cenowo auta elektryczne, dostępne w Polsce w ilości kilku sztuk na milion obywateli, już w zeszłym roku stworzyła coś na wzór inteligentnego auta. Kto pierwszy zaleje świat samochodami autonomicznymi?

Inteligentne systemy a autonomiczny pojazd osobowy

funkcje

źródło: http://foter.com/

Broszury nowych osobówek pękają od dziesiątek rozwiniętych skrótów systemów ostrzegania kierowcy, bezpieczeństwa oraz rozpoznawania znaków drogowych i parkowania. Samochody osobowe to coraz inteligentniejsze bestie. Mnogość elektroniki w aucie nie odbiera jeszcze przyjemności z jazdy i nie tworzy z kierowcy marionetki systemu. Najnowszy SUV Volvo XC60 otrzymał kilka technologicznych nowinek, które wspomagają kierowcę na drodze. Pełno w nim radarów i kamer, które w bazowej koncepcji auta autonomicznego, będą wielokrotnie pomnożone, w celu objęcia zasięgiem obiektywów, przestrzeni dookoła auta. Wyeliminowanie w samo-prowadzących się pojazdach tzw. martwych punktów ewoluuje systemy bezpieczeństwa. Nawet najbardziej spostrzegawczy człowiek nie jest w stanie zauważyć auta jadącego z boku podczas wyprzedzania.

Oni już je testują

volvo

źródło: http://foter.com/

Nie bez przyczyny Volvo mówi o premierze swoich autonomicznych osobówek w roku 2021. Konkurencyjne marki z USA, Azji, a także Niemiec, optymistycznie zakładają, że zaczną sprzedaż rok wcześniej. Pewność siebie w wywiadach może zostać szybko skonfrontowana z rzeczywistością. Na przykładzie aut Tesli, które miały podbić świat, widzimy grubą kreskę oddzielającą zamożnych nabywców od typowego kierowcy, który woli wydać od 30 do 100 tysięcy na samochód z salonu, który ma ekonomiczny silnik lub hybrydową jednostkę napędową. Aczkolwiek autonomiczne samochody wcale nie muszą zastąpić klasycznych pojazdów od razu. Premiera rynkowa faktycznie może odbyć się za 3-4 lata. Natomiast przegonienie sprzedaży konwencjonalnych samochodów, może potrwać kolejne 4 lata. Początkowo zastosowanie autonomiczności doskonale spisze się w autach dla osób niepełnosprawnych i ludzi w średnim wieku. Pewna amerykańska firma przewiduje, że ta technologia jest stworzona dla taksówek zamawianych przy pomocy aplikacji.

Zakładając, że autonomiczne pojazdy osobowe przegonią powszechnie stosowane modele za 6-7 lat, to na chwilę obecną, lepiej zainwestować w klasyczne Volvo XC60 lub nowe auto miejskie z salonu. Dostaniemy w nim zatrzęsienie systemów bezpieczeństwa i elektronicznych asystentów jazdy, którzy wystarczająco zmienią nasze odczucia z prowadzenia, ale nie wykluczą nas jako nominalnego uczestnika ruchu drogowego.

O autorze

Odpowiedz

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.