Wielofunkcyjne traktory ogrodowe

Koszenie trawy w okresie letnim, szczególnie w dużych ogrodach, należy do trudnych, czasochłonnych i żmudnych zadań, wymagających dużego wysiłku. Doskonałym rozwiązaniem problemu może okazać się natomiast zakup dobrej jakości sprzętu ogrodniczego w postaci chociażby niewielkiego, ale wydajnego traktora ogrodowego. Nowoczesne traktory ogrodowe Traktory ogrodowe, znacznie większe i bardziej wydajne niż tradycyjne urządzenia wykorzystywane obecnie do usuwania zbyt bujnej trawy, przeznaczone są przede wszystkim do koszenia rozległych terenów (o powierzchni powyżej 1500 metrów kwadratowych), a przy tym nie wymagają większego wysiłku fizycznego. Dodatkowo nowoczesne, uniwersalne traktory, wyposażone w szereg różnorodnych funkcji oraz możliwość zakupu osprzętu (przyczepy, lemiesz do odśnieżania, brony, siewniki czy

Sztuczne serce -przełom w polskiej kardiochirurgii

4 lipca 2018 roku kardiochirurdzy ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, pod kierunkiem doc. Dr Michała Zembali, osiągnęli ogromny sukces, dokonując pierwszej w Polsce, przełomowej implantacji sztucznego serca (TAH), skonstruowanego we Francji. Operacja polegała na całkowitym wycięciu pacjentowi cierpiącemu z powodu krańcowej niewydolności starego, niewydolnego narządu i wszczepieniu w jego miejsce sztucznego serca. Sztuczne serce Sztuczne serce (ang. artificial heart) oznacza plastykowe urządzenie mechaniczne połączone z mięśniem sercowym lub wszczepione do wnętrza klatki piersiowej, które zastępuje zarówno lewą jak i prawą komorę serca. Głównym zadaniem jest zmniejszenie ciśnienia w płucach do takiego poziomu oraz wspomaganie lub zastąpienie podstawowych czynności niewydolnego

Najpotężniejsze maszyny lądowe

Bezustanny rozwój techniki i technologii sprawia wprawdzie, że na rynku pojawiają się coraz mniejsze urządzenia i gadżety elektroniczne o niezwykłej mocy, ale na świecie wciąż królują ogromne maszyny lądowe, które zapierają dech w piersiach zwykłemu śmiertelnikowi. Największa wywrotka Największą wywrotką (wozidłem) na świecie jest obecnie Liebherr T284, wyprodukowany w Szwajcarii w 2004 roku. Pojazd waży aż 261 ton, posiada dwudziestocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 4080 KM, a jego ładowność wynosi 400 ton! Największa ładowarka kołowa Le Tornealu L – 2350, montowana wyłącznie na indywidualne zamówienie konkretnej firmy, jest zdecydowanie największą ładowarką kołową wykorzystywaną głównie w kopalniach odkrywkowych, gdzie służy do

Żelazko na miarę dwudziestego pierwszego wieku

Jeszcze do niedawna prasowanie ogromnej stery ubrań należało do żmudnych, nudnych i najbardziej znienawidzonych czynności domowych. Pojawienie się na współczesnym rynku nowoczesnych żelazek, wyposażonych w szereg innowacyjnych, często zaskakujących rozwiązań sprawia, że prasowanie zajmuje znacznie mniej czasu niż dotychczas, a wręcz staje się prawdziwą przyjemnością. Nowoczesne rozwiązania W ofercie poszczególnych producentów znajdują się obecnie tradycyjne żelazka przewodowe (suche, parowe, systemowe, turystyczne) i bezprzewodowe, a wszystkie posiadają standardowe wyposażenie takie jak: spryskiwacz, blokada kapania czy regulacja strumienia pary. Coraz więcej jednak urządzeń zaskakuje szeregiem różnorodnych, praktycznych rozwiązań, do których należą między innymi: możliwość prasowania w pionie, system antywapniowy, samoczyszczenie, funkcja “strażaka”, stopa

Kolektory słoneczne w domu

Kolektory słoneczne, zwane powszechnie solarami lub panelami słonecznymi (nie fotowoltaicznymi! – przeczytaj czym się różnią panele słoneczne od fotowoltaicznych), umożliwiają pozyskiwanie energii słonecznej oraz jej zamianę na ciepła, które służy następnie do ogrzewania wody, a nawet…pomieszczeń w domach jednorodzinnych. Przeznaczone są wprawdzie do używania przez cały rok, ale największą efektywność posiadają w okresie letnim, zwłaszcza w słoneczne dni. Odpowiednio zaprojektowany i zamontowany pod okiem doświadczonego fachowca system kolektorów słonecznych pozwala obniżyć koszty podgrzewania wody użytkowej nawet o 90%. Zalety solarów Kolektory słoneczne sprawdzają się przede wszystkim w gospodarstwach domowych, gdzie poszczególni mieszkańcy zużywają znaczną ilość ciepłej wody (domy jednorodzinne, pensjonaty,

Aplikacja „Gdzie jest dziecko” dla każdego

Nowoczesne smartfony, wyposażone w szereg innowacyjnych, często wręcz zaskakujących funkcji oraz aplikacji, stanowią nieodłączny i ważny element życia zarówno osób dorosłych jak małych, zaledwie kilkuletnich dzieci. Wiele rozwiązań technologicznych zastosowanych w telefonach komórkowych przez współczesnych programistów i producentów, pozwala rodzicom czuwać nad bezpieczeństwem swoich pociech na odległość. Opis aplikacji Stosunkowo niedawno na polskim rynku pojawiła się bardzo prosta, intuicyjna i precyzyjna, a przy tym zaawansowana aplikacja „Gdzie jest dziecko” (znana również pod nazwą „Bezpieczna Rodzina”), która skutecznie i efektywnie wykorzystuje nowoczesne rozwiązania takie jak GPS, GSM i Wi – Fi. Rodzinny lokalizator pozwala rodzicom w dyskretny sposób sprawdzić z dowolnego

Najciekawsze rozwiązania w nowym Fordzie Focus

W kwietniu na specjalnym pokazie w Genewie przedstawiciele Forda zaprezentowali kolejną, czwartą już generację Focusa, który w sprzedaży będzie dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, zaś na wybranych rynkach pojawi się także w wersji sedan. Zdaniem wielu specjalistów oraz pasjonatów motoryzacji przedstawiony model należy do najbardziej innowacyjnych i zaskakujących samochodów w dotychczasowej historii tego producenta. System autonomicznej jazdy Jednym z najciekawszych rozwiązań zastosowanych przez projektantów w nowym Fordzie Focusie jest system autonomicznej jazdy poziomu drugiego, dzięki któremu samochód nie tylko samodzielnie utrzymuje się na środku swojego pasa ruchu, ale również zachowa bezpieczną odległość od wyprzedzającego pojazdu. W przypadku pojawienia się

Nowoczesne piece centralnego ogrzewania

Wybór odpowiedniego pieca centralnego ogrzewania, będącego niezbędnym elementem wyposażenia każdego domu jednorodzinnego, ma ogromny wpływ nie tylko na koszty eksploatacji budynku i rachunki w przyszłości, ale również komfort i wygodę poszczególnych domowników. Piec centralnego ogrzewania powinien być przede wszystkim dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz możliwości finansowych. Obecnie większość osób, będących w trakcie budowy własnego domu, decyduje się na kotły gazowe konwencjonalne lub kotły kondensacyjne. Kotły gazowe konwencjonalne Niska cena gazu ziemnego, efektywne spalanie oraz praktycznie bezobsługowe działanie systemu grzewczego sprawiają, że ogrzewanie gazowe cieszy się zdecydowanie największą popularnością wśród właścicieli domów jednorodzinnych. Kotły gazowe konwencjonalne (niekondensacyjne), pracujące samodzielnie po wcześniejszym

Architekt IT

Gwałtowny i intensywny rozwój branży IT sprawił, że z roku na rok bezustannie wzrasta zapotrzebowanie na różnorodnych specjalistów w dziedzinie informatyki takich jak między innymi architekt systemów informatycznych, zwany powszechnie architektem IT. Przeciętne zarobki architekta IT uzależnione są wprawdzie od umiejętności i doświadczenia pracownika oraz miejsca zatrudnienia, ale średnio wynoszą około 8600 złotych. Podstawowe obowiązki i zadania architekta IT Architekt IT zajmuje się przede wszystkim projektowaniem systemów informatycznych, ich koordynacją, nadzorowaniem całego procesu wdrażania oraz zapewnia zgodność z przyjętymi założeniami w przestrzeni danej firmy, instytucji lub przedsiębiorstwa. Wprowadza nowe technologie i sprzęt, a także ponosi odpowiedzialność za oprogramowanie i sieci komputerowe.

Papier przyszłości

E – papier, zwany również papierem elektronicznym, stanowi prawdziwą, innowacyjną rewolucję na światowym rynku elektronicznym. Daje współczesnemu człowiekowi wręcz nieograniczone możliwości wykorzystania tej technologii w codziennych sytuacjach oraz różnych dziedzinach życia. E – papier i jego zastosowanie Papier elektroniczny oznacza rodzaj wyświetlacza, który pod względem wielkości i elastyczności do złudzenia przypomina klasyczny papier. Umożliwia tworzenie własnych, osobistych notatek za pośrednictwem odpowiednich narzędzi (takich jak np. łówek elektroniczny czy specjalny rysik) lub odczytywanie elektronicznie zapisanego tekstu. Wyposażony w charakterystyczny, mocno kontrastowy i wyraźny obraz w kilkunastu odcieniach szarości oraz właściwe katy widzenia sprawiają, że technologia e – papieru, pozwala na długie,

Niezawodny i stylowy – rowery do miasta, długie trasy i wyczyn

Rower to najlepszy przyjaciel człowieka z grupy pojazdów bez silnika. Napędzany butelką wody i bananem może jechać po każdej drodze. Jego uniwersalna budowa oraz wiele typów, wśród których wyróżniamy modele turystyczne, miejskie, sportowe i wiele innych podzielonych na podkategorie, trafia w do każdej grupy społecznej. Najjaśniej z rowerowego panteonu świecą trzy kategorie jednośladów. Na nich skupię swoje wywody odnośnie obecnej mody, oraz tego, jaki rower kupić i dlaczego powinniśmy mieć na uwadze części rowerowe, zamiast sezonowo zmieniać bicykl z powodu błahych usterek.

Uniwersalność wśród rowerów nie istnieje, ale…

Przedmioty uniwersalne są zwykle bazą do przeróbek, mających na celu stworzenie dedykowanych konkretnym odbiorcom modeli. Gdy mamy do czynienia z taką sytuacją wszystko gra. Natomiast problem pojawia się wtedy, gdy uniwersalność ciągnie za sobą cięcie kosztów, a co za tym idzie zmniejszenie żywotności podzespołów i gorsze osiągi. Rowery zwane trekkingowymi przełamały stereotyp o tym, że uniwersalny jednoślady nie nadają się do niczego konkretnego. Za moich czasów kupowało się rowery górskie i o nich mówiono „uniwersalny”. Teraz wiemy, że bicykl wywodzi się z przeciętności i nie jest dedykowany żadnej konkretnej aktywności, która ciągnie ze sobą duże koszty, o czym opowiem później.

orange

źródło: http://foter.com/

W dużym skórce rower trekkingowy można opisać, jako pojazd nadający się do pokonywania dowolnie odległych dystansów na płaskiej powierzchni. Zarówno asfalt, jak i leśna ścieżka lub kostka brukowa będą dla niego środowiskiem naturalnym. Takiemu rowerowi nie powinno się nic stać pod warunkiem, że zachowamy pewne granice w jego eksploatacji. Jedną z nich jest zużycie amortyzatorów, które nie lubią wertepów i ostrych zjazdów. Hamulce trekkingowe nie są przystosowane do zjeżdżania ze stromych gór. Natomiast waga pojazdu oraz ogumienie, ogranicza osiągane prędkości, które przy dobrych wiatrach przekraczają 30 km/h. Można dostosować go do jazdy po mieście, dokupując koszyk na kierownicę lub torbę na ramę.

Wśród rowerów turystycznych, do których zaliczamy modele trekkingowe, znajdują się modele crossowe, będące tanią wersją sportowych rowerów wyczynowych. Ich rama jest cieńsza, a konstrukcja lżejsza o 2-5 kg od typowego trekk-a. Nie uważam je za wzór uniwersalności, ale ze względu na konkurencyjność cenową, warto zerknąć na nie, jeżeli szukacie jednośladu do miasta, na wieś i wycieczkę po lesie w jednym.

Szybcy, ale amatorzy

Osiągnięcie wysokich prędkości na asfalcie jadąc rowerem, jest możliwe tylko z wykorzystaniem modeli szosowych. Dobre rowery na szosę powinny zachować proporcje między wytrzymałą konstrukcją o dobrej aerodynamice a niewielką wagą. W kwocie od 1600 do 2500 złotych sprzedaje się kolarzówki dla amatorów, które ważą średnio 10 kilogramów. To nawet 7 kg mniej niż typowy rower trekkingowy. Cienkie opony i obręcze zapewniają tylko tyle przyczepności ile potrzeba, by przyspieszać swobodnie do nawet 50-60 km/h na prostej drodze. Należy dodać, że do utrzymania takiej prędkości trzeba silnych nóg i korzystnej trasy. Przeznaczeniem rowerów szosowych jest jazda wyczynowa. Każdego dnia widuję amatorów, którzy używają go do przemieszczenia się na trasie praca-dom. Koszt zakupu nowej kolarki bywa impulsem do wejścia na portale aukcyjne z używanymi rowerami. Tam w cenie poniżej 1000 złotych można trafić na starego ROMET-a z czasów ZSRR, Gazelle z zachodniej ściany lub wiekowe modele Peugeot-a. Niektóre mają współczesny osprzęt Shimano, natomiast inne korzystają ze starych rozwiązań, które nie obejmowały przerzutek lub miały tylko pięć biegów.

Współczesne rowery szosowe dla amatorów to nie lada sprzęt. Jednak niewprawiony kierowca może zawieźć się, kupując niewłaściwą kolarkę, która wcale nie będzie tak szybka, jak rower Rafała Majki czy Michała Kwiatkowskiego. Zresztą profesjonalne rowery kolarzy zawodowych kosztują tyle, co auto osobowe prosto z salonu. Natomiast pierwszy jednoślad na szosę wcale nie musi rujnować naszego budżetu wakacyjnego lub pieniędzy odkładanych przez długie miesiące. Jeżeli jednak przeznaczeniem kolarzówki jest trening i przemieszczanie się na duże odległości po asfaltowych drogach, to należałoby szukać czegoś zaczynającego się od 1500 złotych.

Miejski lans, szczególnie dla pań

rower miejski

źródło: http://foter.com/

Domeną rowerów miejskich jest design i funkcjonalność. Widać to szczególnie w modelach damskich. Aczkolwiek delikatnie gięta stalowa rama w modelach dla mężczyzn, którą widzicie na zdjęciu powyżej to retro w czystej postaci, które kojarzy się z motocyklami typu chopper. Znamienne dla jednośladów do miasta jest ustawienie siodełka względem kierownicy tak, by kierowca utrzymywał zdrową pozycję kręgosłupa. Nie można tego powiedzieć o rowerach szosowych, a także trekkingowych. Siodełko ustawione kilka poziomów niżej niż kierownica umożliwia komfortową jazdę po mieście z niewielką prędkością na poziomie 12-20 km/h. W swoich podstawowych założeniach stylowy rower miejski nie posiada przerzutek. Ta zasada przyświeca wielu producentom, którzy nie silą się nawet na konstrukcje 2×5 biegów. Zdarzają się wyjątki, które według mnie lepiej sprawdzając się do współczesnej jazdy po wielopoziomowych miastach. Wygląd rowerów miejskich dla kobiet jest bardzo charakterystyczny. Siodełko z amortyzacją, mocno zagięta rama i koszyk z przodu są estetycznymi rozwiązaniami wizualnymi o dużej funkcjonalności. Istnieje jeszcze rower dwuosobowy, który również można zaliczyć do turystycznych jednośladów miejskich. Mało popularny do korzystania na co dzień. To bardziej ciekawostka lub gadżet na niedzielne wypady do parku.

Świat rowerów to miejsce rozległe, w którym horyzont stanowią nowe trendy co parę lat zataczające koło. Retro jest znowu w modzie i to widać po bicyklach miejskich. Natomiast nowoczesne sportowe konstrukcje zdominowały szosy, długie trasy i wyczynową jazdę po trudnym terenie.

O autorze

Odpowiedz

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.